Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over onze dienst terug.
Veelgestelde vragen
- Is Casius gratis?
- Wat houdt ‘Erkend Vakwerk’ in?
- Ben ik verplicht met een Casius vakman te werken na het ingeven van mijn opdracht?
- Hoelang duurt het voor ik in contact kom met de vakmannen?
- Hoe selecteert Casius vakmensen?
- Komt Casius tussen bij geschillen tussen mij en de vakman?
- Als ik mijn aanvraag plaats, word ik dan overstelpt met telefoontjes?
- Hoe beschermt Casius de privacy van de gebruikers
- Kan ik ook bij Casius terecht om bouwmateriaal te bestellen?
- Wat als ik enige tijd na het ingeven van mijn opdracht nog niks van Casius heb gehoord?
- Hoe kan ik inschrijven als vakman?
- Is Casius onafhankelijk?
- Erkent Casius een vakman voor het leven?
- Hoe verwijder ik mijn persoonsgegevens?
- Wat als ik nog een andere vraag heb?
- Ik woon in Nederland, kan ik ook gebruik maken van Casius?
Is Casius gratis?
100%! Wij brengen u kosteloos in contact met erkende vakmannen uit de buurt. Bij verzekeringskwesties kan het zijn dat de vakman een kleine kost in rekening brengt. Vaak wordt deze initiële kost bij het uitvoeren van het project afgetrokken van het totale factuurbedrag. Tip : Vraag dit gewoon zelf aan vakman als u telefonisch of per mail een afspraak maakt.
Terug naar de vragenlijstWat houdt ‘Erkend Vakwerk’ in?
Alle vakbedrijven worden voortdurend beoordeeld en voldoen aan de volgende eisen:
- Ingeschreven onder hun eigen ondernemingsnummer in het handelsregister van België (dat wordt bijgehouden door de Federale Overheidsdienst Economie)
- Financieel gezond zijn en een goed betaalgedrag vertonen
- Ruime ervaring voor het type werkzaamheden waarvoor ze worden voordragen
- Geen openstaande klachten hebben bij Casius klanten
- Aanbevolen door ten minste 8 van de 10 laatste klanten
Elk bedrijf heeft een klanttevredenheidsscore van gemiddeld "7" of hoger voor de aspecten:
- Nakomen planning
- Kwaliteit van het opgeleverde werk
- Prijs/kwaliteitverhouding
- Algemene indruk en professionaliteit
Bedrijven die klachten niet naar behoren oplossen worden geroyeerd. Als een bedrijf de Casius erkenning verliest zullen wij u hierover informeren. Laat via "Mijn Casius" weten hoe tevreden u bent.
Terug naar de vragenlijstBen ik verplicht met een Casius vakman te werken na het ingeven van mijn opdracht?
Neen. De dienst Casius is vrijblijvend en zonder enige verplichtingen. Onze vakbedrijven komen graag langs om een vrijblijvende offerte op te stellen. Zolang deze offerte niet door de particulier wordt goedgekeurd is deze offerte niet bindend.
Terug naar de vragenlijstHoelang duurt het voor ik in contact kom met de vakmannen?
Na telefonische bevestiging van het project wordt dit diezelfde dag nog voorgesteld aan onze vakmannen. Wij streven ernaar om 2 à 3 werkdagen na het aanbieden van het project terug te koppelen naar de particulier. Dit doen we aan de hand van een mail met contactgegevens en een link naar de beoordelingspagina van de geselecteerde vakbedrijven. Belangrijk is dat u als particulier zelf contact opneemt met de vakbedrijven.Het is mogelijk dat de verwerking bij bepaalde opdrachten een paar dagen langer duurt. In bepaalde regio's is de bezetting van het aantal beschikbare specialisten niet optimaal. Ook kan het zijn dat de vakbedrijven door een volle agenda er niet in slagen jouw project op te nemen.
Terug naar de vragenlijstHoe selecteert Casius vakmensen?
Casius werkt enkel samen met bedrijven en vakmensen die een partnership met Casius aangaan. De normen van het partnership zijn gebaseerd op:
- Klanttevredenheid.
Een tevreden klant is de beste manier om de kwaliteit van een vakman te bepalen. Casius bevraagt elke particulier waarmee wij één van de vakmensen in contact brachten. Zowel in het offertestadium, tijdens de uitvoering als na oplevering. De beoordelingen resulteren in een score. Vakmannen met een te lage score worden niet meer als Casius partner voorgesteld. - Professionele ervaring.
Alle bij Casius aangesloten vakmensen hebben minimaal 2 jaar beroepservaring. Bovendien moet de Casius partner 10 referenties van recent voor particulieren uitgevoerde werkzaamheden overleggen. - Financiële gezondheid.
Zodra Casius informatie ontvangt die twijfels doet rijzen over de financiële gezondheid van een aangesloten vakman, wordt deze niet meer als Casius partner voorgesteld.
Komt Casius tussen bij geschillen tussen mij en de vakman?
Neen. Aangezien wij duizenden aanvragen per maand verwerken, is het onmogelijk om deze allemaal gedetailleerd op te volgen. Wij brengen u in contact met de vakman, alle volgende afspraken worden exclusief tussen de particulier en de vakman gemaakt.
Terug naar de vragenlijstAls ik mijn aanvraag plaats, word ik dan overstelpt met telefoontjes?
Neen. We geven uw naam en telefoonnummer aan net zoveel vakmensen als het aantal offertes dat u wil ontvangen (maximaal 3). U kan er dus zeker van zijn dat wij uw gegevens uitsluitend gebruiken in het kader van uw aanvraag. U kan alles over onze GDPR-policy terugvinden bij onze algemene voorwaarden.
Terug naar de vragenlijstHoe beschermt Casius de privacy van de gebruikers
Persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Meer informatie vindt u bij algemene voorwaarden en privacy.
Terug naar de vragenlijstKan ik ook bij Casius terecht om bouwmateriaal te bestellen?
Neen. Casius is een internetbedrijf en beschikt zelf niet over bouw- of verbouwmaterialen. Het is uiteraard wel mogelijk om bij ons de geschikte vakman te vinden om jouw reeds aangekochte bouw- of renovatiemateriaal te plaatsen.
Terug naar de vragenlijstWat als ik enige tijd na het ingeven van mijn opdracht nog niks van Casius heb gehoord?
Helaas hebben wij in ons netwerk geen geschikte vakman voor uw opdracht gevonden. Graag verwijzen wij u graag door naar onze zusteronderneming Twizzi. De kans is reëel dat u in hun netwerk van professionele klussers wel de geschikte specialist zal vinden.
Terug naar de vragenlijstHoe kan ik inschrijven als vakman?
Meer informatie over onze verschillende diensten kan u hier terugvinden. Hier kunt u zich alvast vrijblijvend en zonder verplichtingen inschrijven. Iemand van ons team neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om een eventuele samenwerking te bespreken.
Terug naar de vragenlijstIs Casius onafhankelijk?
Ja. Casius vertegenwoordigt geen enkele beroepsvereniging of bedrijf.
Terug naar de vragenlijstErkent Casius een vakman voor het leven?
Neen. Casius houdt continu de vinger aan de pols. Het klanttevredenheidsonderzoek speelt daarin een belangrijke rol. Voldoet een vakman niet langer aan de criteria dan worden ze niet meer als Casius partner voorgesteld. Het is dus ook van grote waarde om na finalisatie van een project, een review over de vakman te schrijven. Zo weten wij hoe tevreden u was en kunnen we de kwaliteit van onze vakmannen blijven garanderen.
Terug naar de vragenlijstHoe verwijder ik mijn persoonsgegevens?
Dat doen wij voor u! Het enige wat u hoeft te doen is een mailtje sturen naar GDPR@casius.be en wij verwijderen ze binnen de twee weken.
Terug naar de vragenlijstWat als ik nog een andere vraag heb?
Stuur een mailtje naar info@casius.be en wij proberen u zo snel mogelijk verder te helpen.
Terug naar de vragenlijstIk woon in Nederland, kan ik ook gebruik maken van Casius?
Zeker en vast. Graag verwijzen wij je door naar onze collega's van Casius Nederland.
Terug naar de vragenlijst